ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

بانوان تاثیرگذار خراسان رضوی معرفی می‌شوند | ۲۶ نفر در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار برگزیده خواهند شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۳۲۲۸
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
بانوان تاثیرگذار خراسان رضوی معرفی می‌شوند | ۲۶ نفر در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار برگزیده خواهند شد + فیلم
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در روال ملی کنگره زنان تاثیرگذار برای هر عرصه یک نفر برگزیده می‌شود، اما برای استان‌ها سه نفر است که ۲۴ نفر به اضافه الگوی صبر و مقاومت و الگوی تیمی اثرگذار یعنی در مجموع ۲۶ نفر برگزیده می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوا خوش‌نسب امروز، ۱۰ دی ماه، در نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و کنگره استانی زنان تأثیرگذار که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اولین کنگره زنان تاثیرگذار سال گذشته در بهمن ماه برگزار شد. سال گذشته ۱۲۴۳ نفر ثبت نام کردند که اول بهمن در خدمت هزار زن تاثیرگذار بودیم و منتخبان در عرصه‌های هشت‌گانه تحلیل شدند.

وی ضمن تبریک سالروز تولد حضرت زهرا (س) عنوان کرد: اولین برنامه‌ها را با هشتک بانوان تاثیرگذار در هفته گذشته شروع کردیم. برنامه برای مادران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت بود که در خدمت مادران و همسران شهدا بودیم و با تولیت آستان قدس رضوی دیدار داشتیم. روز گذشته برنامه ویژه‌تری را داشتیم و در خدمت اداره منابع طبیعی و بنیاد شهید بودیم که پویش نهال‌کاری برای هر مادر شهید بود. این برنامه‌ها مشارکتی و با هم‌افزایی اتفاق می‌افتد. 

خوش‌نسب بیان کرد: دومین کنگره ۱۳ دی ماه برگزار خواهد شد. هدف این است که زنان هم الگو و هم الگوساز باشند. ما در حیطه‌های هشت‌گانه به دنبال شناسایی این افراد هستیم. تا روز گذشته ۷۵۰۰ خانم در سامانه ثبت نام کردند که آمار مدام در حال افزایش است و امیدواریم به ۸۰۰۰ نفر برسد. سال گذشته ۱۴ هزار نفر در کل کشور ثبت نام کردند که سهم استان ۱۲۴۳ نفر بود. تا روز جمعه ۳۵۸۰ داوری اتفاق افتاده است. 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: داوری‌ها در سه سطح انجام می‌شود. روز ۱۳ دی ماه در سالن صبای صداوسیما در خدمت هزار نفر از بانوان هستیم. این کنگره مشخصه‌هایی دارد، قرار نیست با یک رویداد به ظاهر همایش‌گونه مواجه باشیم، بلکه قرار است خروجی و برون‌داد زنان تاثیرگذار در قالب‌های خاصی خود را نشان دهد و آن اثرگذاری را در بطن جامعه و کف میدان مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته بانویی تاثیرگذار در رده ملی از استان اعلام شد که از یکی از روستا‌های کلات بود و برای جامعه معلولان در حوزه ترویج ازدواج آسان و پیشگیری از طلاق کار می‌کرد. ما ۵ محور خاص را دنبال می‌کنیم که سطح تاثیرگذاری در زندگی شخصی و اجتماعی و نقش مادری زنان در این محور‌ها بررسی می‌شود. ۱۲ محور برنامه را برای هفته زن امسال در نظر گرفتیم. در محور ازدواج آسان تمامی مباحث مرتبط با ازدواج در قالب هشتک ازدواج آسان قرار دارد. پویش نهال‌کاری برای مادران شهدا و همایش مادران اسوه صبر و مقاومت دو هشتک دیگر است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: هشتک دیگر پویشی در زمینه آزادسازی زندانیان بوده که امسال با برش مادران باردار و دارای دو فرزند به بالا سراغ شناسایی زندانیان رفتیم. از اول دی ماه شماره حساب در اختیار ما قرار گرفته که تا پایان دی ماه بتوانیم تعداد زیادتری از مادران را به آغوش خانواده بازگردانیم. ما ۱۷۰ زن را شناسایی کردیم که در اولویت برای آزادسازی هستند. دو اولویت داریم که یکی زن بودن و دیگری باردار بودن و مادر دارای دو فرزند به بالا است. 

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی در حوزه دستاورد‌های زنان متناسب با این هشت عرصه را در بهمن ماه سال گذشته داشتیم که امسال نیز خواهیم داشت که در حاشیه روز همایش به صورت نمادین با دستاورد‌های بصری‌تر از هست عرصه برگزار خواهد شد. مابقی عرصه‌ها در ارگان‌های مربوط تقسیم می‌شود. در حوزه نشاط و ورزش و زیست عفیفانه نیز با هشتک زنان تاثیرگذار برنامه داریم که چند برنامه ویژه برای پویش‌های مادران و دختران و پدران و دختران برگزار می‌شود.

خوش‌نسب گفت: ۱۴۳۴ سال از تولد حضرت زهرا (س) می‌گذرد. با یک آیتم سال تولد و یک آیتم القاب حضرت دنبال این هستیم رکوردزنی در سطح دنیا داشته باشیم و کیکی با ویژگی خاص که کیلومتر، متر و وزن ندارد را ثبت جهانی کنیم. رویداد ویژه دیگر مستندی از زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خانمی سوری است که در برنامه روز کنگره به صورت خلاصه پخش می‌کنیم. سعی کردیم به دانشجویان و طلبه‌های غیر ایرانی نیز توجه کنیم که الگوسازی فراملی‌تر شود. 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه ثبت نامی ما تحت‌الشعاع میزبانی برنامه‌های دیگر شهر مشهد قرار گرفت، تصریح کرد: برنامه‌های دیگر زودتر بودند، بنابراین تبلیغات شهری آن‌ها بیشتر بود و بیشتر روی آن‌ها کار شد. در روال ملی برای هر عرصه یک نفر برگزیده می‌شود، اما برای استان‌ها سه نفر است که ۲۴ نفر به اضافه الگوی صبر و مقاومت و الگوی تیمی اثرگذار یعنی در مجموع ۲۶ نفر برگزیده می‌شوند.

وی بیان کرد: ۴۹.۷ درصد جمعیت استان معادل سه میلیون و ۱۵۳ هزار نفر زنان هستند. ۹۷ هزار و ۲۲۷ بنگاه اقتصادی داریم که بانوان مدیریت آن را برعهده دارند. ۵۸۵ واقف زن داریم.

خوش‌نسب در خصوص بودجه بخش بانوان عنوان کرد: یک درصد از اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ باید برای حوزه زنان و خانواده در هشت محور هزینه شود که این برای اولین بار اتفاق افتاده است. ما رصد و پایش نحوه هزینه‌کرد اعتبارات را در دستور کار داریم.

بانوان تاثیرگذار خراسان رضوی معرفی می‌شوند

در ادامه این جلسه همچنین رویا حیدرزاده، دبیر اجرایی کنگره استانی زنان تأثیرگذار در خراسان رضوی گفت: مراسم افتتاحیه کنگره بانوان تاثیرگذار استان خراسان رضوی در ۱۳ دی برگزار می شود که به همین منظور تا شب ۱۳ دی سامانه برای ثبت‌نام باز است و افراد می‌توانند اقدام کنند.

حیدرزاده ادامه داد: در ۴۴ سالی که از انقلاب می‌گذرد به پهنای استان و کشور، بانوان اثرگذار متعددی را در عرصه‌های مختلف داشتیم. هشت عرصه کنگره در واقع هشت موضوع اصلی و کلان‌روایت در حوزه زنان است. بانوان سرآمد متعددی را در این حوزه داریم که در سطح فراملی توانستند افتخار آفرینی کنند، اما چه مقدار درباره آن‌ها روایت شده است؟ نگاه به موضوع زنان نگاه حداقلی بوده است.

وی بیان کرد: ما معرفی بانوان اثرگذار خراسان رضوی را داریم که آغاز حرکت است. مراسم ۱۳ دی، افتتاحیه کنگره بانوان تاثیرگذار استان خراسان رضوی بوده که تا شب ۱۳ دی سامانه برای ثبت نام باز است و افراد می‌توانند اقدام کنند. قرار بود فرایند داوری تا ۱۰ روز قبل تمام شود، اما ادامه پیدا کرد. یک هفته است تیم‌های داوری به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و بعد از این هم ادامه خواهد داشت. برگزیدگان استانی در ارزیابی کشوری قرار می‌گیرند و بعد از آن مرحله ارزیابی و نظر مردمی است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: ۱۳ دی به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی از اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل خواهد شد، از کتاب «در حسرت یک رویا» مربوط به مادر شهیدان خوش‌قلب طوسی است، رونمایی می‌شود.

در ادامه نغمه رزاقی، دبیر علمی کنگره استانی زنان تأثیرگذار عنوان کرد: داوری‌ها در دو حیطه صورت گرفته، یکی عرصه عمومی که پنج شاخص دارد و دیگری عرصه تخصصی که در هشت ساحت است.

وی افزود: ساحت عمومی شامل تاثیرگذاری زن در اجتماع، دیگران اثرپذیر، خانواده‌محوری و مادری و همسری، فعالیت‌های جهادی و تاثیرگذاری ملی و جهانی و ساحت تخصصی شامل حکمرانی و سیاست‌گذاری، علم و فناوری، فرهنگ و هنر، ورزش، رسانه و گفتمان، اقتصاد و کارآفرینی و تعلیم و تربیت است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->